Hnonline.sk 01.08.2013

   Je na materskej a boduje. Raňajkami do postele (video)
   Tamara Osaďanová sa rozhodla "rozbehnúť" zážitkovú donáškovú službu raňajok.
   Predstavenie projektu. Gastroradosť do postele. Alebo k počítaču
  Je to najdôležitejšie jedlo dňa. A vie byť aj najkrajšie: najmä, ak vám ho servírujú priamo do postele. Tamara Osaďanová o tom vie svoje, preto sa rozhodla
  „rozbehnúť“ službu, ktorá túto radosť posúva do novej dimenzie: zážitkovú donáškovú službu raňajok.
  Pravdaže, jej čerstvý biznis má aj pragmatické korene. Tamara, mimochodom, mamička na materskej, si totiž všimla, že hoci v Bratislave funguje fúra online
  donášok, prakticky ani jedna nemá podchytené ráno.

  "Fungujeme štvrtý mesiac a musím povedať, že sa nám celkom darí. Už máme aj prvé pozitívne referencie od väčších firiem,“ konštatuje. Bruncher.sk, lebo tak
  znie názov služby, sa totiž nezameriava len na domácnosti, ale aj na firmy. Teda nielen nečakané raňajky do postele, ale aj pred počítač. „ Môžete cez nás napríklad originálne poďakovať obchodnému partnerovi. Pošlete mu osobný odkaz, prípadne pracovné materiály, a k tomu čerstvé raňajky,“ inšpiruje Tamara. „My im k tomu pridáme aj úsmev, teda príjemnú donášku,“ dopĺňa.
Okrem toho má jej firma za sebou aj zopár ranných biznis školení pre väčšie firmy, vrátane online konferencie, počas ktorej za hodinu a pol rozniesli účastníkom raňajky na pätnásť rôznych miest.

Otázky a odpovede. Ako pomôcť kolegovi po opici
Prvý z porotcov si berie slovo Michal Matys z prekladateľskej agentúry Translata. Zaujíma ho výška obratu i to, odkiaľ čerpajú suroviny. „Mesačne máme obrat okolo tritisíc eur, ale ide to hore. Priemerná výška súkromnej objednávky je okolo 25 eur, pri firmách stovka. A dodávateľov si vyberám sama, sústredím sa na kvalitu, mám tam bio jogurty, hand made čokolády.“ Cena za raňajky do postele sa pohybuje okolo 20 eur, biznis balíčky sa zmestia do 15 eur. Doprava v rámci celej Bratislavy vás vyjde na 4,90, pričom objednávku treba poslať do 12. hodiny predošlého dňa. Do budúcnosti by však Bruncher rád vychádzal zákazníkom v ústrety ad hoc.
"A balíček si vyskladám sám?“ zaujíma sa Michal Pastier zo Zaraguzy Digital. „Môžete, ale nemusíte. Okrem takzvaného brunchu na mieru máme v ponuke aj viacero hotových balíčkov. Ak napríklad chcete spraviť radosť kolegovi po akcii, môžete mu objednať brunch na skrotenie opice,“ reaguje Tamara. Na hromadnú žiadosť porotcov pripája jeho zloženie: slepačia polievka, minerálka, čerstvá bageta, „vyprošťovák“, pivo...
Michala Pastiera tiež zaujíma, akú víziu má so svojím produktom do budúcnosti. Vysvitne, že Tamara chce rozbehnúť aj cateringové akcie: takzvané nedeľné brunche pre rodičov a deti, napríklad v materských centrách.
Tento nápad sa však u poroty nestretne s veľkým porozumením. „Mne sa to nezdá ako úplne šťastná cesta,“ zhodnotí Karol Gogolák. „Donáškou raňajok ste našli dieru na trhu, no reštaurácií, ktoré zabezpečia catering od výmyslu sveta, vrátane brunchov a raňajok, je tu kopa.“

Hodnotenie. Hlad verzus pridaná hodnota
Verdikt porotcov je teda jasný: prvotný nápad je výborný, treba sa naďalej sústrediť len na samotnú donášku a marketing. Otázkou je, na čo pri tom klásť dôraz: v tomto smere sa už ich názory štiepia. „Podľa mňa by ste sa mali viac odlíšiť. Produkty v balíčku (Tamara ich priniesla ako prezent) sa mi zdajú málo exkluzívne, pripomína mi to darčekový kôš z potravín. Nehovoriac o tom, že otvorím tašku a vidím v nej logá iných firiem,“ ozve sa Ivan Štefunko z Neulogy. „Budú si vás objednávať ľudia s vyššími príjmami, a tí sú zaťažení na rôzne špecialitky,“ dodáva.
Michal Pastier súhlasí. „Zákazník by mal za tých dvadsať eur dostať aj niečo exkluzívne, pridanú hodnotu, ktorá ho bude motivovať, aby si vás opätovne objednával. Napríklad džús, ktorý nikde inde nezoženie. A najlepšie spravíte, ak ho budete sezónne obmieňať. “
Karol Gogolák z G4 však vidí alfu a omegu napredovania v čomsi inom. „80 percent ľudí si vás bude objednávať jednoducho preto, lebo budú hladní. Musíte preto v prvom rade zaručiť základnú kvalitu produktu. Brunch musí prísť načas a čerstvý. Až keď budete mať viac zákazníkov, môžete začať budovať nadstavbu v podobe vlastných značkových produktov či sezónnych špecialít.“ Odporúča tiež vymyslieť dobrý a lacný marketing, ktorý bude postavený na slove raňajky – a nie brunch. „Slováci sú zvyknutí raňajkovať, obedovať a večerať.“Ako posledný si opätovne berie slovo Ivan Štefunko. A ukončí hodnotenie pozitívnou prognózou: „Ja si myslím, že tento biznis môže mať veľký úspech. Treba sa na to dobre pripraviť.“

Odkaz

Hnonline.sk - Nájdite si biznis s HN: Je na materskej a boduje. Raňajkami do postele.